DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Tuesday, July 27, 2010

Att Uppfinna Ensamheten - Paul Auster:

Läste ut den här boken idag, som hade stått i bokhyllan i åratal och gett mig dåligt samvete. Jag påbörjade den för säkert tre år sedan och kände mig således tvingad att läsa ut den.

Boken består av två delar - en där Auster skriver om sin fars död och hur han i och med den får reda på saker om sin släkt som tidigare varit okänt. Bra skrivet, gripande, känslosamt. Jag gillade det. Men sedan, del två - den största delen av bokens 246 sidor, handlade inte om någonting speciellt. Jag kom aldrig in i det, inte ens när boken tog slut. Minnen, tankar, hopp hit och dit. Antagligen beskrivet så att man antingen älskar det eller inte hajjar ett dyft. Jag tillhör den senare kategorin.

Eftersom första delen får en fyra, och den andra en tvåa, blir slutbetyget 3 av 5.

No comments:

Post a Comment