DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Wednesday, July 28, 2010

Bokleverans på väg!

När jag såg svenska hollywoodfruar och Maria Montazamis känslor för läppstift förstod jag henne precis. Fast gällande böcker, såklart Jag kan inte åka någonstans utan minst en bok i väskan. Har jag kommit mer än halvvägs i boken, måste jag ha med mig två. Utan dessa böcker känner jag mig helt naken och rädd, exposed. Så ja, jag förstår henne precis.

Det finns heller inget roligare än att shoppa böcker. Jag köper mina för det mesta på Lycknis bokshop, eftersom den sidan är den överlägset billigaste i Sverige. Just nu väntar jag på leverans av följande böcker:

  • Ängelns Lek
  • Skumtimmen
  • Skynda att älska
  • Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
  • Oscar Waos korta förunderliga liv
Boktipset och bok.nu har båda estimerat att jag kommer ge samtliga mellan 4-5 i betyg, så det ska bli otroligt spännande att se om de är så bra som det sägs.

I bokhyllan har jag cirka 70 olästa böcker, och det känns ganska tryggt att alltid ha såpass många att välja mellan. Summan minskar liksom aldrig. Att välja ut en ny bok efter att ha avslutat en är den bästa känslan - vilken blir det nu?

Just nu läser jag Dublinbor av James Joyce mest effektivt (förutom körkortsteori), en upplaga som min mormor fick på sin födelsedag 1966 och av någon märklig anledning har hanmat i min bokhylla.

2 comments:

  1. Jättekul med bokblogg!! Jag är precis likadan, har en himla massa olästa böcker i bokhyllan vilket vissa (t.ex O) inte kan förstå - varför köpa fler böcker innan man läst ut de man har :D
    Läser Paint it black av Janet Finch just nu, kan rekommenderas. Den är väldigt vackert skriven om en vilsen ung tjej i LA i början av 80-talet.
    Har läst Nr 2 och 4 på din lista, och har nr 3 på min "bokönskelista"!

    ReplyDelete
  2. Tusen tack för tipset! ÄLSKAR boktips! Och du Petra - du finns inte med på bok.nu eller boktipset??

    //Annaluna

    ReplyDelete