DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Tuesday, October 5, 2010

Bokhysteri:


I somras gjorde jag en omröstning på Boktipset.se om hur mycket boknördar* läser egentligen.

Av 53 svar läser 39% cirka en i veckan.
Sen är det ganska jämnt fördelat mellan 1-2 i veckan eller 5-7 i månaden (20 % resp. 18%).

Jag hör till den där procenten som det här året läser lite mer än en i veckan, men på sistone har jag nästan fått kramp i ögonen av allt läsande. Jag är som besatt. Visst har jag alltid älskat att läsa och läst mycket, men det här året kommer onekligen att bli mitt rekordår någonsin. Inte för att det är någon tävling, utan för att det helt enkelt finns så sjukt mycket böcker jag vill läsa - listan över vill läsa blir aldrig mindre, den bara ökar och ökar i takt med alla nya bokreleaser och underbara tips på olika boksit:er.

Är det bara jag, eller är inte 2010 ett helt grymt bra läsår?


* Medlemmar på Boktipset.se

No comments:

Post a Comment