DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Sunday, October 3, 2010

Vienna-shopping:

Nyligen hemkommen från Wien - en stad jag nu har besökt tre gånger (eftersom en kompis bor där) och verkligen diggar. Förutom alla mäktiga byggnader finns det ju alltid tid för lite shopping, och förutom den del av shoppingen som bestod av lite skor, smycken, Gustav Klimt-koppunderlägg och diverse presenter, så köpte jag ett helt gäng av mina favoritbokmärken vid Hundertwasserhaus (coolaste stället i Wien). Kostnären Gustav Klimt var ju från Wien, så självklart pryder hans motiv de flesta saker. Jag fullkomligt älskar hans bokmärken och är så nöjd över att ha fyllt på förrådet.
.
Till råga på allt fick jag även tre böcker av min kompis som hon inte visste vad hon skulle göra av - passande nog hade jag redan två av dem på "vill-läsa" listan. Hon fick i sin tur min Patient 67, eftersom jag faktiskt hann läsa ut den trots fullspäckat schema med sightseeing, kortfilmer med insekter, konserter och ovan nämnd shopping.

No comments:

Post a Comment