DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Tuesday, August 24, 2010

Bokrelease av Kaj Falkman!

Efter jobbet gick jag med pappa på Kaj Falkmans bokrelease av Varför skrattar människan? (Tillställningen var på Dansmuséet, vilket var lite roligt eftersom jag var där senast den 7 augusti på bröllop). Det vimlade av härligt fint folk, och naturligtvis släpptes ett och annat skratt ut. Min egen pappa är omnämd i boken på flera ställen och ett av hans skämt presenterades även - som ett exempel på hur humorn ändras efter ålder.
.
Kaj Falkman är född 1934, diplomat, författare och ordförande i Svenska Haikusällskapet (där min pappa även är med). Han har bott i ett flertal länder och är expert på Japan. Han har tidigare gett ut många böcker, och jag ser fram emot att läsa den här boken, som blir Kaj Falkmans första för mig - förutom diktsamlingar. Den finns att köpa på Adlibris för 164 kronor.

No comments:

Post a Comment