DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Sunday, August 1, 2010

Semesterns sista bok...för den här gången!

Tre veckor är nu förbi, och jag hann läsa 11 böcker. Galet många för att vara jag, som annars ligger på en, max två i veckan. Den elfte lästes ut igår på balkongen i solen (innan molnen tog över igen), och lämnade ett sting av melankoli i mitt hjärta. Jag älskade Mig Äger Ingen, och Skynda Att Älska är ju en bok i samma tema. Denna Pappa-Son bok av Alex Schulman hade jag egentligen inga förväntningar på, men jag gillade den. Mycket. Den var lättläst och fin i sin enkelhet, tog bara ett dygn att läsa ut. Egentligen finns det inte så mycket mer att säga om den mer än att den var just fin och handlade om far och son. Och om döden ständigt runt hörnet. Jag grät till och med en skvätt på slutet. Absolut ingen bortkastad tid. Jag tycker att han har gjort bra ifrån sig i den här boken, den där Schulman. Även fast jag egentligen inte gillar honom så mycket.

No comments:

Post a Comment