DU ÄR VAD DU LÄSER

DU ÄR VAD DU LÄSER

Monday, August 16, 2010

Mediejukeboxen


Jag gillar skarpt att ha en ljudbok i min mp3-spelare. Det blir roligare att diska, promenera till och från jobbet och göra annat som kan vara lite småtråkigt om man samtidigt kan lyssna på en bok. Och nu är det ju även så smart att man faktiskt kan låna ljudböcker på biblioteket. På vårt bibliotek finns det nämligen något som heter Mediejukeboxen. Det är bara att trava dit och proppa i sin mp3-spelare och lägga över lämplig bok. Självklart är ju utbudet inte så stort än så länge men jag tycker att det är grymt bra att kunna låna även ljudböcker i mp3-format. Jag vet inte hur det är på andra bibliotek ute i landet men med tanke på att Mediejukeboxen finns på vårt småstadsbibliotek så kan jag tänka mig att den börjar dyka upp lite överallt.


1 comment:

  1. De finns här med, supersmart! Min pappa jobbar förvrigt på bibla, har för mig att han var med och införde dessa i vårt land...

    ReplyDelete